PS5: همه‌چیز درباره‌ی زمان عرضه و قیمت پلی استیشن ۵ سونی

همکاری سونی و مایکروسافت برای پخش بازی در فضای ابری

برند مایکروسافت در طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «دو برند سونی و مایکروسافت برای دستیابی به راه حل‌های مشترک جهت پشتیبانی از برنامه­ و فناوری ابری با یکدیگر همکاری می‌­کنند.» این همکاری سونی و مایکروسافت در زمینه توسعه و رفع نواقص سرویس‌های استریم بازی و فضای ابری است.

به‌طور دقیق‌تر، در جریان این همکاری سونی و مایکروسافت برای خلق راه‌کارها و ایده‌های بهتر سرویس‌های ابری، از Microsoft Azure (سرویس محاسباتی ابری مایکروسافت) استفاده خواهند کرد.

همچنین اعلام شده است که سونی از Microsoft Azure برای بازی‌های خود و سرویس‌های استریم محتوا استفاده خواهد کرد که شامل ساخت ابزارهای بهتر برای تولید کنندگان محتوا می‌شود. همچنین سونی و مایکروسافت با یکدیگر روی نیمه‌هادی‌های مختلف و هوش مصنوعی کار خواهند کرد.

همکاری غیرمنتظره Google Stadia ، Sony و Microsoft ممکن است نشانه‌ای از این باشد که آنها قصد دارند در سالهای آینده غول فناوری را به دست بگیرند. شرکت Nvidia نیز سرویس استریم خود را دارد (GeForce Now) و شرکت والو هم دست به کار شده تا فروشگاه استیم را تبدیل به یک سرویس استریم کند.

همان طور که می‌بینید، تمامی بزرگان در حال حرکت به سوی استریم و اجرای بازی‌ها بر اساس فضای ابری هستند و حضور این تعداد از رقبا، بدون شک به نفع بازیکنان خواهد بود. انتخاب‌های زیادی پیش روی مخاطبان است و این اتفاق خوبی است.

اخیراً سونی قیمت ماهانه و سالانه پلی استیشن PlayStation Now را کاهش داده است، و با قیمت بسیار معقول ۸.۹۹ پوندی دو یک تست رایگان، در اختیار کاربران تازه کار قرار می‌گیرد.

دراین‌میان دارندگان هدست واقعیت مجازی پلی استیشن VR برای‌شان سوال بود که آیا این هدست از کنسول نسل آینده سونی پشتیبانی می‌کند یا خیر. در جواب به این سوال مشخص شده است که PSVR به‌خوبی از نسل آینده پشتیبانی خواهد کرد.

هدست PSVR پلی استیشن ۵ متفاوت از هدست واقعیت مجازی کنسول کنونی سونی خواهد بود. قرار است هدست واقعیت مجازی پلی استیشن ۵ به صورت جداگانه طراحی شود.

عواملی مانند دوربین و کنترلر برای استفاده از PSVR ضروری هستند، بنابراین احتمالاً بدون هیچ تلاش جدی بازیکن قابل اجرا بر روی سیستم جدید خواهد بود.

اکنون ۴ میلیون از هدفون های واقعیت مجازی PSVR به فروش رسیده است، که این موضوع آن را به یکی از محبوب‌ترین شکل های واقعیت مجازی روی کره زمین، تبدیل می کند. دسترسی به کنسول و انتخاب بازی‌ها، PSVR را به پیشنهادی نسبتاً جذاب برای گیمر تبدیل می‌کند. سونی از این امر آگاه است و احساس می‌کند در مسیر رسانه، راه طولانی در پیش دارد.

مدیر بخش سرگرمی‌های سونی، شوهی یوشیدا، در آخرین مصاحبه خود بیان کرده است که؛ تجربه سخت افزاری، تجربه استفاده از VR را بهبود می‌بخشد. VR برای کمپانی‌هایی که مدت زیادی را مشغول ساخت و طراحی بازی هستند، چیزهای زیادی برای یادگیری دارد.

یوشیدا در ادامه از شور و شوق توسعه دهندگان گفت و اینکه اشتیاق این روزهای توسعه دهندگان برای دستگاه‌های واقعیت مجازی وی را به یاد روزهای نخستین توسعه بازی‌های کامپیوتری می‌اندازد.

رونمایی از کنسول بعدی سونی نزدیک و نزدیکتر می‌شود، و پیش بینی اینکه چه تجربه هایی در پلتفرم به کار گرفته شده است بسیار ساده تر می‌شود. بدون شک پلی استیشن ۵ انحصاری‌های بزرگی چون اسپایدرمن ۲، GOD OF WAR 2، بازی Horizon Zero Dawn 2 و بسیاری دیگر خواهد داشت که هر یک دارای گیم پلی بهبود یافته و گرافیکی پویا هستند.

بنابراین در بحث بازی باکیفیت و انحصاری برجسته، بی شک پلی استیشن ۵ موفق است و توانسته با این ویژگی مثبت طرفداران بسیار کسب کند. هیدئو کوجیما در حال حاضر روی فرایند ساخت و توسعه‌ی یک بازی ترسناک برای پلی‌استیشن ۵ کار می‌کند.

بازی Death Stranding جدیدترین اثر ویدیویی هیدئو کوجیما به شمار می‌رود که در اواخر سال گذشته به صورت انحصاری زمانی برای کنسول پلی‌استیشن ۴ منتشر شد، بنابراین جای تعجبی برای عرضه آن در PS5 وجود ندارد.

بازی Final Fantasy VII Remake برای پلی استیشن ۵ عرضه می شود: به جرات می توان گفت: بازی Final Fantasy VII Remake یکی از بزرگترین نمایش های E3 2019 بود. بازی که پس از چند سال کار بر روی آن، بالاخره توسط شرکت اسکوئر (Square Enix) که انصافا امسال بسیار خوش درخشید، معرفی شد.

تایید مجدد عرضه‌ی بازی Ghost of Tsushima برای پلی‌استیشن ۴ قطعا خوشحال کننده است. با این حال، اصلا بعید نیست که پس از عرضه‌ی پلی‌استیشن ۵ در سال آینده، سونی به فکر انتشار نسخه‌ی بهبود یافته‌ی بازی‌های انحصاری خود برای کنسول مذکور بیفتد.

کنترلر Dual shock برای PS5

کنترلرهای کنسول پلی استیشن ۵ که با نام‌ دوال‌شاک ۵ (DualShock 5) شناخته می‌شوند، از فناوری تعاملی این شرکت استفاده خواهند کرد و در اواخر سال ۲۰۲۰ میلادی به بازار عرضه خواهند شد. در نگاه اول، ظاهری شبیه به نسل قبلی خود دارد، اما به صورت کلی چند تغییر مهم در طراحی کلی آن به کار رفته است.

تصویر فوق، تمام تغییراتی را که در کنترلر جدید ایجاد شده است را نشان می‌دهد، از مهم‌ترین تغییرات این کنترلر جدید میتوان به حذف شدن چراغ آبی موجود در جلوی دستگاه اشاره کرد. با وجود اینکه این چراغ در بازی های مختلف کاربردهای جالب و به درد بخوری دارد، سونی تصمیم گرفته است که از استفاده از این مشخصه در کنترلر جدید خود خودداری کند.

همچنین در قسمت انتهایی این کنترلر نیز شاهد اضافه شدن یک پورت USB-C هستیم، و به نظر می‌رسد که درست در مکانی که در کنترلر دوال شاک ۴ یک جک هدفون قرار گرفته بود، در کنترلر جدید شاهد دو جک جدید باشیم.

نظر دهید

پاسخ دهید

Logo
بازیابی رمز عبور
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0