۸ راه محبوبیت برند نزد مشتریان

برندینگ

چرا شما یک برند را در میان تمام برند ها انتخاب می کنید؟ وفاداری برند و محبوبیت برند یک فعالیت ذهنی نیست، اما این موضوع، جریانی احساسی است. مشتریانی که به برند خاصی وفادارند، یک رابطه عاطفی با برند مورد اعتماد خود دارند.

همانطور که وودی آلن در آنی هال توضیح داد ” من فکر می کنم یک رابطه مثل یک کوسه است، که باید به طور مداوم رو به جلو حرکت کند، که در غیر اینصورت خواهد مرد ” چالشی که بسیاری از برند ها با آن روبرو هستند این است که چگونه یک برند را استارت بزنند و آن را ادامه دهند.

چگونه یک برند از همان روز اول در ذهن مشتری جاودان می شود؟

در این مقاله ۸ مرحله برای ایجاد رابطه ای موفق برای محبوبیت برند نزد مصرف کننده آورده شده است.


بیشتر بخوانید: ۶ ترفند هیجان انگیز در فروش


۱.طبقه خود را مشخص کنید.

در دنیای کنونی و فضای مجازی، هر فردی، تقریبا یک پروفایل دیجیتال دارد. شما به عنوان یک کسب و کار نیاز دارید تا با طبقه خاصی از مشتری ها رابطه برقرار کنید. برای ایجاد این ارتباط نیاز دارید که این طبقه را به طور کامل بشناسید و بدانید ویژگی های آنان دقیقا چیست؟ آن ها برای صبحانه چه چیزی می خورند؟ چه نوع کتاب هایی می خوانند؟ درآمد خود را صرف چه چیز هایی می کنند؟ آن ها ترجیج می دهند جودو کار کنند یا یوگا؟

هرچه مشخصات تان دقیق تر باشد، محصول یا پیغام شما می تواند با  کاندیدا های بیشتری در ارتباط باشد.

۲.به همه بگویید به دنبال چه هستید؟

اگر به دنبال یک رفیق گلف دوست هستید، یا اینکه به دنبال شریک یا حتی همسر هستید، یک استراتژی این است که به دیگران در مورد خواسته ی خود بگویید تا بدانند به دنبال چه چیزی هستید. در زمینه کسب و کار نیز این موضوع صدق می کند. شما با این کار می خواهید خودتان را با افراد و شرکت هایی که با افراد مورد نظر شما مواجه می شوند، هماهنگ کنید. چرا که افرادی که با این شرکت ها روبرو هستند همان کسانی هستند که شما نمایه ای از ویژگی های آنان را ایجاد کرده اید.

این افراد و شرکت ها نفوذ کننده هایی هستند که با تیپی که شما مد نظر دارید رابطه ای مستقیم دارند و در حال حاضر اعتماد و توجه آن ها را به خود جلب کرده اند.

بنابراین لازم است که برای همکاری با این شرکای کار آمد ( افراد و شرکت ها ) راهی پیدا کنید و آنان را به قهرمانان پر شور خود تبدیل کنید. قهرمانان پرشوری که به موفقیت شما علاقه دارند. برای اینکه این رابطه ایجاد شود به دنبال یک رابطه و شرایط برد – برد با این افراد پر نفوذ باشید.


بیشتر بخوانید: راهنمای ۶ مرحله‌ای برندسازی با بودجه‌ی کم


۳.طبقه بندی کنید.

ببینید که طبقه مورد نظر شما به چه چیزی جذب می شود و تلاش کنید همان باشید که آن ها می خواهند. مثلا برای این منظور باید بدانید که طبقه مورد نظر شما از چه نوع محیط های اجتماعی استقبال می کنند مثل: فیس بوک یا توییتر و نظیر آن. همچنین باید بدانید که برای استفاده از این شبکه های اجتماعی از چه پلتفرم هایی استفاده می کنند نظیر، موبایل، تبلت، و یا دسکتاپ.

فضای آنلاین شما می بایست علاقه و هیجان تولید کند و به زبان آن ها سخن بگوید.

۴.به چشمان آن ها نگاه کنید.

همه می خواهند حس کنند که یکتا هستند. مشتری شما می خواهد بداند که شما آن ها را می فهمید و به خوبی می دانید که آن ها از کجا می آیند و به چه فکر می کنند. مکالمه ای دو طرفه ایجاد کنید که به شما این امکان را می دهد درکی عمیق از اینکه آن ها از کجا می آیند و قصد دارند به کجا برسند داشته باشید. به آن ها یک صدا بدهید تا حرف بزنند و مطمئن شوید که می دانند شما در حال گوش دادن هستید.

۵.ارزش آفرین باشید.

ایجاد ارزش

باید برای طبقه مورد نظر خود، این اطمینان را حاصل کنید که برند شما در نوع خود، آن چیزهایی را ارائه می دهد که برای آنام مهم است. مشتری می خواهد بداند که شما چگونه زندگی آنان را بهبود می بخشید و ارتقا می دهید. چرا که اگر اینگونه نباشد، هیچ دلیلی وجود ندارد که آنها مشتری دائمی باشند. به آنان نشان دهید که خدمات یا محصولات شما ارزشمند هستند، در چنین حالتی آنان علاقه بیشتری برای همراهی با برند شما دارند.


بیشتر بخوانید: راز فروش برند شما در یک جمله


۶.از آن ها تعهد بخواهید.

اگر رابطه مشتری و برند تان بین دو فرد بوده است پس در اینجاست که باید از طرفتان درخواست تعهد کنید! اما پیش از اینکه بتوانید رابطه نهایی را محکم کنید باید بدانید که از مشتری تان می خواهید چکار کند. شاید این کار برای به اشتراک گذاشتن پیغامتان، دادن اطلاعات تماس به آن ها یا خرید کردن باشد. به هر طریقی که شده به آن ها اجازه ندهید قبل از اینکه چیزی که می بایست را بشنوند از پیش شما بروند.

۷.چیزی که بین تان به وجود آمده را زنده نگه دارید.

از هرکس که رابطه ای موفق دارد بپرسید. آن ها به شما خواهند گفت که  رابطه شان هرگز تمام نمی شود. همیشه پیغام اصلی تان را پیش خودتان تصور کنید و کمپینی هدف دار بسازید با این کار مشتری های جدید جلب کرده و همچنین “قهرمان های پر احساس” تان را نیز دوباره درگیر خواهید کرد. پیغام تان را هر از گاهی دوباره سرشار از انرژی کنید تا به صورت مدام اهمیت و مرتبط بودن برند تان را به رخ همگان بکشید.

۸.عملکرد خود را اندازه گیری کنید.

بازخور

تنها راه برای اینکه بدانید یک رابطه کار می کند یا نه این است که نتایج را مورد ارزیابی قرار دهید. در کسب و کار نیز این موضوع صدق می کند. در بیزینس، شما باید هر چیزی را که توسط ان به هدف خود می رسید، ارزیابی کنید. ( ترافیک، تعامل، میزان تبدیل و نظیر آن ). اندازه گیری به شما کمک می کند که بدانید چگونه کارها را انجام داده اید، و به جایی که می خواهید باشید برسید.

این ۸ قدم را به کار ببرید و بدین صورت می توانید رابطه ای سودآور و مداوم که به نفع هر دو طرف است با مشتری تان داشته باشید. برند سازی موثر بیش از پیش پیچیده شده است و مصرف کننده ها بیش از پیش باهوش و حواس جمع هستند. برای ساختن رابطه ای که همیشه مشتری ها را به سمت شما جلب می کند نبوغ و بینشی واقعی نیاز است.

نظر دهید

پاسخ دهید

Logo
بازیابی رمز عبور
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0