۷۲ علامت اختصاری بازاریابی برای حرفه ای ها(قسمت دوم)

72 علامت اختصاری بازاریابی برای حرفه ای ها

علامت اختصاری بازاریابی:

PR:[۱] روابط عمومی

PR یعنی قرار گرفتن شرکت در مقابل مخاطبین مناسب در زمان مناسب با پیغام های مناسب. منظور از این کار جلب توجه مخاطبان است. اما هدف آن چیست؟ مطلع ساختن مردم، مشتری های احتمالی، سرمایه گذاران، همکاران و کارمندان و تحریک شان به اتخاذ نظری به خصوص در مورد شرکت، مدیریت ، کارمندان و محصولات یا خدمات شان.

امروزه این کار ارتباط زیادی با ساخت محتوی و توزیع آن دارد. به عنوان مثال، یک کارمند خوب در بخش PR ممکن است با روزنامه ای آنلاین در زمینه انتشار مقاله ای مربوط به شرکت شان همکاری داشته باشد.


بیشتر بخوانید:۷۲ علامت اختصاری بازاریابی برای حرفه ای ها(قسمت اول


PV:[۲] بازدید از صفحه

درخواست بارگزاری یک صفحه وب در اینترنت. بازاریاب ها از آن برای تحلیل وبسایت و فهمیدن تعداد مخاطب هایشان استفاده می کنند.

QR Code:[۳] بارکد پاسخ سریع

بارکد های قابل اسکنی که به عنوان ابزاری برای اتصال بازاریابی آنلاین و آفلاین استفاده می شوند. وقتی مردم این بارکدها را می بینند می توانند گوشی هوشمندشان را در آورده و با استفاده از اپلیکیشن اسکنر بارکد، بارکد QR را اسکن کنند. اطلاعات موجود در QR کد ها ممکن است شامل نوشته ای ساده، لینک اینترنتی و یا اطلاعات دیگری باشند.

RSS:[۴] خلاصه کامل وبسایت

فید RSS در واقع یک فید مبتنی بر وب است که اطلاعاتی نظیر پست های وبلاگ، مطالب جدید و پادکست ها را که همیشه به روز رسانی می شوند منتشر می کند. RSS به ناشرها این امکان را می دهد که به صورت خودکار مطالب را همگام سازی کنند به همین دلیل برخی به آن “Really Simple Syndication” نیز می گویند. وقتی در RSSیک وبسایت ثبت نام می کنید دیگر نیازی نیست که وبسایت را برای محتوی جدید بگردید در عوض مرورگرتان به صورت خودکار وبسایت را تحت نظر گرفته و آپدیت ها را برای شما نشان می دهد.

72 علامت اختصاری بازاریابی برای حرفه ای ها

SaaS:[۵]نرم افزاری که به عنوان سرویس استفاده می شود

نرم افزاری که از سوی شرکتی دیگر هاست می شود و اطلاعات شما را در فضای ابری نگه داری می کند. مانند HubSpot، Dropbox، IM clients، و اپلیکیشن های مدیریت پروژه.


بشتر بخوانید:۷ اشتباهی که برای SEO سایت نباید انجام دهید


SEO:[۶] بهینه سازی موتور جستجو

تکنیک هایی که کمک می کنند وبسایت شما در نتایج جستجوی اینترنتی رتبه بالاتری بگیرد و وبسایت شما برای افرادی که برند، محصول و یا خدمات شما را از طریق موتور های جستجویی نظیر گوگل، بینگ یا یاهو جستجو می کنند بیشتر نمایان می کنند.

ابزار های زیادی برای بهبود سئو وبسایت وجود دارد. موتورهای جستجو به دنبال کلمات کلیدی، تگ های تصویری، لینک های داخلی و لینک های جاذبه ای و خیلی های دیگر می گردند. موتور های جستجو همچنین به ساختار وبسایت و طراحی آن، برخورد بازدید کننده ها و دیگر فاکتور های خارج از وبسایت نیز توجه می کنند تا به وسیله آن تعیین کنند که وبسایت شما در نتایج جستجو چه رتبه ای کسب خواهند کرد.

SLA:[۷] توافق بر میزان خدمات

برای بازاریاب ها، SLA توافق میان تیم بازاریابی و فروش شرکت است که انتظارات تیم بازاریابی از فروش و بالعکس را مشخص می کند. SLA بازاریابی انتظارات تیم فروش از تیم بازاریابی را با در نظر گرفتن تعداد و کیفیت سرنخ ها تعریف می کند و از طرفی SLA فروش انتظارات تیم بازاریابی از تیم فروش بر اساس اینکه تا چه حد تیم فروش هر سرنخ مورد تایید را پیگیری خواهد کرد تعریف می شود.

SM:[۸] شبکه اجتماعی

پلتفورم های شبکه های اجتماعی مکانی هستند که می توانید لینک ها، تصاویر، ویدیوها و دیگر محتوا را قرار دهند و امیدوار باشند که هزاران نفر دیگر آن را دیده، بر روی آن کلیک کرده، با آن تعامل داشته و آن را در شبکه های خودشان به اشتراک بگذارند. برخی از شبکه های اجتماعی بزرگ فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و اسنپچت هستند.

SMM:[۹] بازاریابی شبکه های اجتماعی

وقتی که مردم از شبکه های اجتماعی برای بازاریابی کسب و کارشان به مشتری ها، مشتری های احتمالی، خبرنگارها، وبلاگ نویس ها، کارمندان و یا کارمندان احتمالی شان و یا هر کس که در شبکه های اجتماعی حضور دارد استفاده کنند.


بیشتر بخوانید:۲۳ راه برای افزایش فروش آنلاین( قسمت اول)


UV:[۱۰] بازدید کننده خاص

فردی که در یک بازه زمانی به خصوص بیشتر از یک بار از یک وبسایت بازدید می کند. بازاریاب ها از این اصطلاح برخلاف بازدید کلی وبسایت استفاده می کنند تا میزان ترافیک وبسایتشان را تحت نظر داشته باشند. اگر تنها یک فرد از صفحه ای از وب ۳۰ بار بازدید کند پس آن صفحه یک UV و تعداد کل ۳۰ بازدید دارد.

72 علامت اختصاری بازاریابی برای حرفه ای ها

WOM:[۱۱] تبلیغات دهان به دهان

انتقال اطلاعات از یک فرد به فردی دیگر. از لحاظ فنی این اصطلاح به معنای ارتباط لفظی است اما امروزه آن را به عنوان مکالمه آنلاین نیز می شناسند. بازاریابی WOM ارزان است است اما مشکل است و نیازمند استفاده از بسیاری از ابزارهای بازاریابی جاذبه ای نظیر بازاریابی محصول، بازاریابی محتوی و بازاریابی شبکه های اجتماعی می باشد.

 ۴۱ اختصار و اصطلاح معروف تجاری

ASP:[۱۲] ارائه دهنده سرویس اپلیکیشن

هاستیگ اینترنت که سرویس های مبتنی بر کامپیوتر (مانند SaaS) از طریق شبکه به مشتری ها ارائه می کنند.

API:[۱۳] رابط کاربری برنامه نویسی اپلیکیشن

اصطلاحی در برنامه نویسی کامپیوتر که به معنی یک سری قانون است. امروزه API ها به اپلیکیشن ها این اجازه را می دهند که اطلاعات را از یک سرویس استخراج کنند و از آن در اپلیکیشن خودشان و یا در تجزیه و تحلیل هایشان استفاده کنند. این در واقع نوعی راه ارتباطی برای اپلیکیشن هاست. API ها به معنای واقعی کلمه با یک اپلیکیشن تماس می گیرند و اطلاعات را برای استفاده در نرم افزار به شما تحویل می دهند. API ها داده های لازم برای ارائه راهکار به مشکلات مشتری را فراهم می کنند.


بیشتر بخوانید: راهنمای جامع آموزش استخدام کارکنان فروش


B2B:[۱۴] کسب و کار به کسب و کار

شرکت هایی که به دیگر کسب و کار ها می فروشند. مانند: Slack و گوگل

B2C:[۱۵] کسب و کار به مشتری

شرکت هایی که مستقیما به مشتری ها می فروشند: مانند آمازون، اپل، نایکی.

CAC:[۱۶] هزینه جلب مشتری

هزینه کلی فروش و بازاریابی است. برای محاسبه آن این مراحل را برای بازه زمانی داده شده انجام دهید (ماه، سه ماهه و یا سال):

  1. هزینه برنامه یا تبلیغات را اضافه کنید + حقوق ها + هزینه کمیته +پاداش ها +هزینه های اضافی
  2. عدد بدست آمده را تقسیم بر تعداد مشتری های جدید در آن بازه زمانی کنید.

به عنوان مثال اگر ۵۰۰ هزار تومان هزینه فروش و بازاریابی در یک ماه می کنید و در همان ماه ۵۰ مشتری اضافه کردید پس CAC شما ۱۰ هزار تومان در آن ماه است.

 

[۱] Public Relations

[۲] Page View

[۳] Quick Response Barcode

[۴] Rich Site  Summary

[۵] Software-as-a-service

[۶] Search Engine Optimization

[۷] Service Level Agreement

[۸] Social Media

[۹] Social Media Marketing

[۱۰] Unique Visitor

[۱۱] Word-of-Mouth

[۱۲] Application Service Provider

[۱۳] Application Programming Interface

[۱۴] Business-to-Business

[۱۵] Business-to-Consumer

[۱۶] Customer Acquisition Cost

نظر دهید

پاسخ دهید

Logo
بازیابی رمز عبور
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0