پیشینه تحقیق خانواده الگو های انفرادی

پیشینه تحقیق خانواده الگو های انفرادی

پیشینه تحقیق خانواده الگو های انفرادی خانواده الگو های انفرادی
روش های آموزش انفرادی
آموزش انفرادی و ویژگی های آن
آموزش انفرادی بر اساس دیدگاه اسکینر
آموزش انفرادی بر اساس دیدگاه بلوم
آموزش انفرادی بر اساس دیدگاه کلر
ب : سوابق پژوهشی ( پیشینه داخلی و خارجی )
پیشینه تحقیق
تحقیقات انجام شده در داخل کشور
پیشینه خارجی
تحقیقات انجام شده در خارج کشور
منابع فارسی
منابع غیرفارسی :

خانواده الگو های انفرادی
دنیا از آغاز کودکی به ما نقش می دهد . محیط اجتماعی به ما زبان می آموزد ، به ما چگونه رفتار کردن را یاد می دهد ، و برایمان دوست داشتن را فراهم می آورد . اما خودهایمان همواره به خود شکل می دهند و محیط های درونیشان را می آفرینند . هر یک از ما هویت خود را درون این دنیاها خلق می کنیم . شخصیت های مدامت مشخصی از اوان زندگی را در خود دارند ( وایت ، 1980 ). هنوز استعداد بسیاری برای تغییر داریم که می توانیم با دامنه گسترده فضاها و محیط های فیزیکی خود را سازگار کنیم . بدون دیگران کامل نمی شویم . می توانیم دوست بداریم و دوستمان بدارند و شاید با آن بتوانیم به بیشترین رشد خود دست یابیم .
برعکس ، می توانیم رفتار های نا موثری پیش بگیریم و از دنیا تسلیم شدن و سر فرود اوردن به ما را انتظار داشته باشم و بخواهیم بدترین نمودمان را باور کنیم . از بهترین ها هستیم و می توانیم خیره سر باشیم .
الگوهای انفرادی تدریس هدف هاس مشترکی دارند . اول با بهبود اعتماد به نفس و ایجاد واقعگرا از خویشتن و ابراز عکس العمل های همدلانه به دیگران و شاگردان را بسوی سلامت عاطفی و عقلی بیشتر هدایت می کنند . دوم به آموزشی که بر گرفته از نیاز ها و تمایلات خود شاگردان است می افزایند و شاگردان چون عضوی موثر در تصمیم گیری برای انتخاب مطلب یادگیری خود به حساب می اورند . سوم ، انواع خاصی از تفکرات کیفی مانند خلاقیت و ابراز نظر فردی را رشد می دهند . از این الگو ها می توان به چهار طریق استفاده کرد :
اول ، می توان الگو های انفرادی را بعنوان الگوهای عمومی تدریس حتی برای طرح آموزشی که فلسفه آموزش غیر مستقیم را بعنوان محور اصلی یا رویکرد عمده اموزشی خود می پذیرد به کار برد .
دوم می توان الگوهای انفرادی را بعنوان چاشنی سایر الگوها برای تنظیم محیط مناسب یادگیری به کار برد . بطور مثال می توان خودپنداری دانش آموزان را همواره همراه خود داشت ، و می توان در این باره اندیشید . که چگونه انچه را که انجام می دهیم شکل دهیم که دانش آموزان مثبت بودن خود را تا حداکثر اندازه احساس کنند و چه باید کرد تا این احتمال به حداقل برسد که آموزش به حذف آنها به عنوان انسان نیانجامد . به عبارتی دیگر می توان از این الگو ها برای توجه به کیفیات و احساسات فردی دانش آموزان ،

کسب درآمد از فروش فایل 

نظر دهید

پاسخ دهید