پيشينه پژوهش پايان نامه شبکه های اجتماعی

پيشينه پژوهش پايان نامه شبکه های اجتماعی

پيشينه پژوهش پايان نامه شبکه های اجتماعی
شبكه اجتماعي
رسانه ‎ های اجتماعی بنا بر يک تعريف ، رسانه ‎ هايی برای برقراری تعامل اجتماعی مبتنی بر وب هستند و راهی ارزان و قابل دسترس برای انتشار اطلاعات از سوی عموم کاربران‌ . اين تعريف عام ، بسياری از وب‌سايت ‎ های با کارکرد ارتباطی را در زمره‌ي رسانه‌هاي اجتماعی قرار داده است ؛ فروم ‎ های اينترنتی ، وبلاگ ‎ ها ، شبکه ‎ های اجتماعی ، ويكي ‎ ها و پادکست از اين قبيل هستند . اما يكي از پرکاربرترين انواع رسانه ‎ های اجتماعی را شبکه ‎ های اجتماعی تشکيل می ‎ دهند .
‘ از سال 1979 اولين فضای شبکه ‎ ای را تام تراسکات و جيم اليس از دانشگاه داک ايجاد كردند .’ ( کاپلان و هنلين ، 2010 : 60 ). البته شبکه ‎ ای که آن‌ها ايجاد کردند با مفهومی که ما امروزه از رسانه‌ي اجتماعی درک می‌کنيم تفاوت ‎ هايی عمده دارد . رسانه‌ي اجتماعی در نزديكي هزاره‌ي جديد پا به عرصه وجود گذاشت ( کاپلان و هنلين ، 2010 ). نويسندگان اين شبکه‌ي اجتماعی اوليه به صورت آنلاين اقدام به نوشتن مطالب خود در آن می ‎ کردند . اين دفتر خاطرات گروهي را تشکيل می ‎ داد . اصطلاح ‘ وبلاگ ‘ اولين بار در همان زمان و به صورت مختصرشده يعنی ‘ بلاگ ‘، يک سال بعدتر استفاده شد ، زماني كه يک بلاگر به شوخی اسم ‘ وبلاگ را ‘ به ‘ وی بلاگ ‘ تغيير داد . افزايش دسترسی به اينترنت پرسرعت محبوبيت اين مفهوم را در جهت ايجاد سايت ‎ های شبکه‌ي اجتماعی همچون مای اسپيس ( 2003 ) و فيس بوک ( 2004 ) اضافه کرد . اين رشد قدم به قدم اصطلاح رسانه‌ي اجتماعی را ابداع کرد و آن را به برجستگی امروزي‌اش رساند .’ ( کاپلان و هنلين ، 2010 : 60 ).
‘ آندرياس کاپلان ‘ دكتراي مديريت بازرگاني از انگلستان و ‘ مايكل هنلين ‘ داراي دكتراي علم مديريت از انگلستان به عنوان متخصصين بازاريابي و رسانه‌هاي اجتماعي ، برای ارائه‌ي تعريفی از رسانه‌ي اجتماعی سعی می ‎ کنند عمده ‎ ترين مفاهيم مشابه آن را شرح داده و نکات تمايز آن‌ها را برجسته كنند . دو مفهومی که تا حدودی مشابه مفهوم رسانه ‎ های اجتماعياند ، مفاهيم وب2 و محتوای عمومی‌شده کاربری ( يو . جی . سی ) هستند . وب 2 اصطلاحی است که اولين بار در سال 2004 استفاده شد تا راه جديدی برای انتشار محتوا و کاربردهای کوتاه از سوی اشخاص باشد . اين محتوا با همكاري و به روشی مشارکتی به طور مستمر به وسيله همه‌ي کاربران تغيير می ‎ يابد . محتوای عمومی‌شده کاربری نيز اصطلاحی است که در 2005 عموميت يافت و به طور معمول برای توصيف‌كردن اشکال مختلف محتوای رسانه ‎ ای به کار می ‎ رود که به طور عمومی قابل دسترس باشد و به وسيله کاربران نهايی توليد شده باشد . محتواهای عمومی‌شده کاربری بايد سه نياز اساسی را برآورده کند : 1 . بايد روی وب ‎ سايت مورد دسترس

کسب درآمد از فروش فایل 

نظر دهید

پاسخ دهید