پاورپوینت پایدارگرایی وآموزش و پرورش perennialism

پاورپوینت پایدارگرایی وآموزش و پرورش perennialism

پاورپوینت پایدارگرایی وآموزش و پرورش perennialism

پاورپوینت پایدارگرایی وآموزش و پرورش perennialism

23 اسلاید قابل ویرایش.در قالب پاورپوینت .

 

بخشی از متن فایل پاورپوینت :

پرنیالیسم(پایدارگرایی)

پرنیالیسم که به فارسی پایدارگرایی یا پایاگرایی ترجمه شده است، یک نظریه تربیتی است که متاثر از مکتبهای ذهن گرایی و عقل گرایی است.عده ای نیز بر این اعتقادند که مبانی فکری پایدارگرایی ازفلسفه های رئالیسم و تومیسم متاثر شده است.هر چه هست این نظریه تلفیقی از مکتبهای متفاوتی است که بصورت یک مکتب درآمده و به معنی توجه و علاقه مندی به امور جاودانی و ابدی است.طرفداران این نظریه بر خلاف پیشرفتگرایان که توصیه و تاکید به نوآوری و تغییر دارند، به اصول مطلق و ثابت پایبند هستند.اصحاب این مکتب معتقدند که علی رغم تغییرات شدید و گذرای اجتماعی، ثبات، واقعی تر از تغییر می باشد.ازاین رو پیروی از مسائل ثابت نیز به عنوان یک آرمان مطلوب در این مکتب محسوب می شود.از نظر متافیزیکی ، پایدارگرایان برای جهان و جایگاه انسان در آن خصیصه عقلانی و روحانی قائل شده اند.

به عقیده پیروان این فلسفه تربیتی طبیعت آدمی از آغاز خلقت تغییر نیافته است.زیرا انسان امروز با همان مسائلی مواجه است که انسان گذشته مواجه بوده است.پایدارگرایان روی کاربرد خرد تاکید می کنند و می گویند محصلان باید یاد بگیرند که چگونه انگیزه ها یا تکانه های اساسی خود را خردمندانه کنترل کنند.کار آموزش و پرورش این نیست که محصلان را با جامعه یا روند معاصر سازگار کند بلکه باید ایشان را با حقیقت خارجی سازگار کند.پایدار گرایان مدرسه را بصورت نهادی اجتماعی که بالاخص برای پرورش قوای عقلانی طرح ریزی شده است، در نظر می گیرند. به عقیده آنان اولین مسئله فیلسوف آموزش وپرورش ، تامل در طبیعت انسانی و تدارک برنامه ای بر پایه خصیصه های کلی است.

اصول اساسی پایدارگرایان

1)به رغم محیط های متفاوت، طبیعت انسان همه جا یکسان است. ازین رو، تربیت باید برای همه یکسان باشد {معرفت نیز همه جا یکسان است}.اگر چنین نبود هرگزعلما نمی توانستند درباره چیزی توافق کنند.

2)وظیفه آموزش و پرورش این است که معرفت به حقیقت ابدی را انتقال دهد. در این مکتب "تربیت باید در پی سازگاری فرد با آنچه راستین است باشد، نه با عالم به صورت کنونی آن ،سازگاری با حقیقت ،غایت یادگیری است. "

3) تعقل عالی ترین صفت انسانی است پس باید از آن برای هدایت طبیعت غریزی خویش،طبق اهدافی که آگاهانه و به عمد برگزیده شده اند استفاده کرد. در این مکتب به آزادی انسان احترام گذاشته شده است. این آزادی از یک طرف باید با تربیت و پرورش عقل و خرد همراه باشد واز طرف دیگر انسان با آن طرز استفاده از امیال و جلوگیری از آنها را یاد گیرد.

و….

فهرست مطالب آورده شده :

پرنیالیسم(پایدارگرایی)

اصول اساسی پایدارگرایان

برنامه درسی

تعریف تربیت

شاخه های پایدارگرایی:

رابرت ام هوچینز

برنامه درسی :موضوعات ثابت

ژاک ماریتن

ویژگی معلم از نظر ماریتن

انتقادات ماریتن از آموش و پرورش جدید

برنامه درسی ماریتن

طرح پایدیا: تجدید حیات پایدارگرایی

طرح پایدیا: تجدید حیات پایدارگرایی

برنامه درسی پایدیا

تدریس و یادگیری در آموزشگاه پایدیا

نقد و بررسی

نتیجه گیری

 

پاورپوینت پایدارگرایی آموزش و پرورش ,پاورپوینت پرنیالیسم , پاورپوینت نظریه ها ی ماریتن و هوچینز پایدیا , پاورپوبنت برنامه درسی ماریتن

کسب درآمد از فروش فایل 

نظر دهید

پاسخ دهید