پاورپوینت بازاریابی گردشگری سلامت با نگاه به ظرفیت ها و مزیت های رقابتی در ایران

پاورپوینت بازاریابی گردشگری سلامت با نگاه به ظرفیت ها و مزیت های رقابتی در ایران

دانلود فوری پاورپوینت بازاریابی گردشگری سلامت با نگاه به ظرفیت ها و مزیت های رقابتی در ایران با 131 اسلاید تخصصی ppt

پاورپوینت بازاریابی گردشگری سلامت با نگاه به ظرفیت ها و مزیت های رقابتی در ایران

دانلود فوری پاورپوینت بازاریابی گردشگری سلامت با نگاه به ظرفیت ها و مزیت های رقابتی در ایران با 131 اسلاید تخصصی ppt

مشخصات فایل

تعداد صفحات 131
حجم 727/675 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی ppt

توضیحات کامل

پاورپوینت،بازاریابی گردشگری سلامت با نگاه به ظرفیت ها و مزیت های رقابتی در ایران

 

 

توریسم درمانی (گردشگری سلامت) چیست؟

در حالت کلی توریسم درمانی (گردشگری سلامت) یک هدف را بیشتر دنبال نمی‌کند؛ جذب افراد بیمار و یا زیبا جویان به کشور برای درمان و عمل های زیبایی مانند عمل جراحی زیبایی بینی. در تعریف توریسم درمانی می‌توان گفت که شخص بیمار از یک کشور پیشرفته‌ای به یک کشور در حال توسعه برای درمان بیماری خود مراجعه می‌کند. چنین چیزی در گذشته داشتیم، بله بود؛ اما آن‌ها را نمی‌توان جز صنعت توریسم درمانی آن کشور به حساب آورد. در این حالت مردم از کشورهای کم درآمد به کشورهای ثروتمند در حوزه پزشکی برای درمان بیماری خود مراجعه می‌کردند. به هر حال این مسئله بر اقتصاد آن کشور مفید واقع بود. در چنین صنعتی به نوعی برعکس انجام می‌شود.

 

 

مردم از کشورهای پیشرفته برای دریافت خدمات درمانی باکیفیت و باقیمت مناسب یا حتی کشورهای هم سطح به کشورهای دیگر با کیفیت خدمات پزشکی بالا و قیمت های خدمات درمانی مناسب تر و پایین تر مراجعه می‌کند. توریسم درمانی چیست

 

 

در تعریف توریسم درمانی (گردشگری سلامت)، سازمان جهانی تعریف زیر را در سایت خود نوشته است: «به کار بردن خدماتی که باعث بهبود یا افزایش سلامت و روحیه فرد با استفاده از منابع طبیعی مانند آب‌های معدنی آب‌ و هوا یا دستورات پزشکی می‌شود. توریست درمانی خدماتی است که در محلی خارج از محل سکونت فرد انجام میشود.» همچنین شعار جهانی که برای توریسم سلامت شامل امکانات و خدمات در حد کشورهای جهان اول یا پیشرفته و قیمت و هزینه‌ها در حد کشورهای در حال توسعه. توریسم درمانی چیست

 

 

توریسم درمانی (گردشگری سلامت) فقط به منزله به کار بردن ابزار آلات یا اقدامات پزشکی نیست. بلکه گاهی فرد برای دریافت خدمات و استفاده از منابع طبیعی به منظور بهبود روحیه خود وارد کشور دیگری می‌شود. چنین مواردی را در ایران زیاد داریم. بسیاری از توریست‌ها در حوزه گردشگری سلامت برای آب‌ درمانی وارد شهرهای مختلف مانند سرعین در استان اردبیل می‌شوند.

 

 

 

توریسم درمانی (گردشگری سلامت) چیست؟ و چه مزیت‌هایی می‌تواند برای یک کشور داشته باشد:

۱- ارز آوری و ثروت آفرینی مانند صادرات – با توریسم درمانی (گردشگری سلامت)

اولین مزیت آن ورود ارز برای کشور است. بجای فرستادن محصول به کشور دیگر (صادرات) خود بیمار به کشور آمده و هزینه می کند. بیماران بهای تمامی خدمات درمانی خود را به صورت ارز یا معادل ریالی آن پرداخت کنند. شاید یک مریض ارز آن‌ چنان بالایی به کشور وارد نکند؛ اما وقتی تعداد آن‌ها بالا شود، بهای ارز وارد شده بسیار چشمگیر خواهد بود. سرمایه گذاری در توریسم درمانی

 

۲- پیشرفت اقتصادی و ارتقای برند ملی – توریسم درمانی (گردشگری سلامت)

برای اقتصاد کشور بسیار مفید است. وارد کردن ارز خود می‌تواند یک گام مثبتی برای بهبود وضعیت اقتصادی باشد. از طرف دیگر خود پزشکان هم با شرکت در دوره توریست درمانی می‌توانند علاوه بر برند سازی خود، وضعیت اقتصادی را نیز بهبود ببخشند. در واقع این صنعت فقط برای دولت کارساز نخواهد بود، بلکه بیشتر افراد درگیر با آن منفعت خواهند برد.

 

۳- اشتغال سالم و مولد با توریسم درمانی (گردشگری سلامت)

می‌تواند باعث اشتغال‌زایی کشور شود. یک بیمار وقتی وارد کشور می‌شود، به هر حال سعی می‌کند تا در طول دوره درمان خود از نقاط دیگر کشور بازدید کند حتی می‌تواند صنایع دستی را نیز خریداری کند. این خود می‌تواند برای دیگر صنعت‌ها هم از نظر اقتصادی بهبود به وجود بیاورد. همچنین این روش می‌تواند باعث به وجود آمدن شغل‌های مرتبط آن‌ها شود. مترجم‌ها از افرادی هستند که با گسترش صنعت توریسم بازار بسیار خوبی به دست خواهند آورد. سرمایه گذاری در توریسم درمانی

 

۴- پتانسیل بالای کشور – توریسم درمانی (گردشگری سلامت)

از تمام پتانسیل کشور استفاده می‌شود. از نظر پزشکی ما متخصصان بسیار زیاد و توانمند داریم که قادر به درمان انواع بیماری‌ها هستند. از آن طرف در حال حاضر دارای شهرهای پزشکی هستیم. منظور ما از شهر پزشکی یعنی شهری مانند یزد که قطب درمان نازایی کشور است. هرکدام برای مواردی خاص مشهور هستند. هرکدام از این افراد یا مکان‌ها خود دارای پتانسیلی هستند که با توریسم درمانی می‌توان از آن‌ها به بهترین نحو استفاده کرد.

 

۵- دانش بالای پزشکی ایران – توریسم درمانی (گردشگری سلامت)

دانش بالای پزشکی کشور را نشان می‌دهد. در تعریف توریست درمانی آمده است مهاجرت موقت افراد از کشورهای پیشرفته به سایر کشور ها برای درمان افراد. مسئله مهم اینجا است. بیشتر مردم ترجیح می‌دهند به کشورهایی با دانش پزشکی بالا بروند. دانش پزشکی به خوبی توانسته در چند سال گذشته رشد بسیار چشم گیری به دست بیاورد. با این روندی که پیش می‌رود تا چند سال دیگر ایران به اولین قطب درمانی منطقه تبدیل خواهد شد.

 

۶- خدمات درمانی کم هزینه تر برای اتباع خارجی نسبت به کشور خودشان – با توریسم درمانی (گردشگری سلامت)

قیمت درمان برای بسیاری گردشگران خارجی ارزان است. یکی از دلایلی که افراد از کشورهای پیشرفته به سایر کشور ها می‌روند، هزینه کم درمان است. در مقایسه با کشور های دیگر مانند اروپا در ایران هزینه درمان پایین است. در واقع حتی آن‌ها می‌توانند با پرداخت کمتر از کشور خود در ایران مورد درمان قرار بگیرند. از طرفی هم سفری داشته باشند که خدمان درمانی با کیفیت را تجربه کنند.

 

۷- خدمات درمانی با کیفیت بالا و رقابتی – توریسم درمانی (گردشگری سلامت)

خدمات درمانی که در ایران عرضه می‌شود نسبت به دیگر کشورها بسیار پیشرفته است. همین الان اگر شما به بیمارستان خصوصی در تهران و شهرهای بزرگ مراجعه کنید، بیماران زیادی خارجی مشاهده خواهید کرد. بیمارانی که فقط به دلیل شنیدن کیفیت بالا خدمات درمانی وارد کشور شدند. جالب‌ تر اینجاست که هر روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. یکی از مهمترین دلایل مراجعه آن‌ها کیفیت بالا خدمات درمانی است.

 

۸-  درآمد ارزی و هزینه های ریالی – توریسم درمانی (گردشگری سلامت)

خدمات درمانی، هزینه های سفر داخلی، سرمایه های انسانی هزینه های اداری و دفتری و جاری شرکت ها و سایر هزینه ها بصورت ریالی و درآمد شرکت تسهیل گر گردشگری سلامت و توریسم درمانی بصورت ارزی است که آن را برای سرمایه گذاران ریسک پذیر و سرمایه گذاران فرشته و یا حتی افراد متخصص جذاب نموده است

 

 

 

 

فهرست

مزیت رقابتی بازاریابی توریسم درمانی ایران

جایگاه ویژه توریسم درمانی در صنعت گردشگری

بازاریابی در صنعت توریسم درمانی

حجم و ارزش توریسم درمانی درجهان

عوامل موثر بر گسترش توریسم درمانی

مهم ترین توانمندیهای بالقوه ایران در جذب توریسم درمانی

حضوربیمارخارجی درایران

ظرفیت های بازار گردشگری سلامت ایران

وظایف متولیان گردشگری سلامت

مخاطبان گردشگری سلامت ایران

ظرفیت های جراحی ایران

آیا در درمان سرطان نیز می‌توانیم  به فکر جذب گردشگر سلامت باشیم؟

چالش اصلی که در حال حاضر ظرفیت‌های بازار گردشگری سلامت ایران را تهدید می‌کند

جایگاه خاص ایران دردرمان سرطان

امروز بزرگ‌ترین بازار هدف ما در بین کشورهای همسایه کدام است؟

مقررات و سیاست‌گذاری در حوزه گردشگری سلامت

انعطاف پذیری درحوزه پزشکی

مهم‌ترین  چالش‌های حوزه گردشگری سلامت در ایران

الزامات مدیریت گردشگری

عموم مردم به‌طور کامل به هوش مصنوعی اعتماد ندارند

مزیت رقابتی بیمارستان های ایران

اقبال و تمایل بیماران پاکستان برای درمان درایران

آمارهای جهانی در خصوص درآمدزایی گردشگری

نگاهی به مزیت های رونق گردشگری پزشکی در جهان

سیاست های کلیدی ایران در رونق گردشگری پزشکی

در زمینه راهبردی و رقابتی مهم ترین مزیت ایران به پایین بودن هزینه‌های درمانی در مقیاس جهانی و منطقه‌ای

افزایش تعداد گردشگران پاکستانی ورودی به کشور در سال ۹۶

ظرفیت های ایران در تبدیل شدن به قطب گردشگری سلامت

ایران یکی از پنج کشور مطرح جهان در علوم و فنآوری عرصه پزشکی است .

مردم پاکستان از پیشرفت های پزشکی ایران بی خبرند

گردشگری سلامت؛ چالش ها و فرصت‌ها

ویژگی خاص گردشگری سلامت

گردشگری سلامت درایران

ظرفیت های بالای ایران درگردشگری و چالش های پیش رو

مشهد،پایتخت معنوی؛ قطب گردشگری سلامت

دلایل سفر بیماران به ایران برای درمان

آماری از سفر بیماران به کشورهای درحال توسعه برای دریافت خدمات سلامت

پیش‌بینی برای ۶۰ میلیون گردشگر داخلی و خارجی در سال برای ایران

نگاهی به ظرفیت‌های پزشکی و درمانی ایران

هزینه‌های درمان در ایران

چه بیمارانی که به ایران می‌آیند؟

سیاست کلیدی دولت ایران در گردشگری پزشکی

ظرفیت‌های محیطی و فرهنگی ایران

نگاهی کوتاه به ظرفیت‌های ایران در گردشگری پزشکی

چالش‌های پیش روی ایران برای رقابت در گردشگری پزشکی چیست؟

گردشگری سلامت در آسیا و ایران

ظرفیت گردشگری سلامت

رشدبخش گردشگری درایران

استعداد و ظرفیت های تبدیل شدن ایران  به یک مقصد پیشرو در حوزه‌ی گردشگری

ایران پشرو در حوزه‌ی توسعه‌ی علم سلامت در منطقه

تهدیدات پیش روی گردشگری سلامت درایران

چرا توسعه‌ی گردشگری سلامت در ایران؟

دلایل نرخ رشدبالای گردشگری درایران

چالش های پیش روی گردشگری سلامت ایران باظهور رقبای جدید

استراتژی های بازاریابی در گردشگری پزشکی

کیفیت مراقبت سلامتی و اعتبارنامه

اعتبارنامه مسافرت پزشکی

هزینه‌ها و استراتژی های بازاریابی در گردشگری پزشکی

نقش زیرساخت‌ها در استراتژی های بازاریابی در گردشگری پزشکی

عوامل مؤثر بر رشد و توسعه گردشگری سلامت

روش‌های بازاریابی گردشگری سلامت

ارزآوری گردشگری سلامت درایران

سهم ناچیزایران در گردشگری منطقه

آمارگردشگران سلامت درایران

نقاط ضعف گردشگری سلامت در ایران

نقاط قوت بالقوه گردشگری سلامت درایران

مطالعات بازار گردشگری سلامت

توانمندی‌های ایران برای گردشگری سلامت

گردشگری سلامت درکلان شهر تبریز

ایران،مقصد طلایی گردشگری سلامت خاورمیانه

رقابت هندی ها با ایران در جذب گردشگران سلامت

رتبه جهانی ایران در جذب گردشگر چند است؟/ تضعیف ارزش ریال بهترین مزیت رقابتی!

بهترین عملکرد وضعیف ترین عملکردرقابت پذیری گردشگری ایران

جایگاه ایران در خاورمیانه و شمال آفریقا

رتبه گردشگری ایران دریونسکو

پتانسیل های گردشگری ایران

فرصت های سرمایه گذاری

توریسم درمانی (گردشگری سلامت) در استان گیلان و جذب سرمایه گذار

تبحر و تخصص بالای پزشکان ایرانی ،مزیت رقابتی برای گردشگری سلامت

سرمایه گذاری کشورهای همسایه درگردشگری سلامت

لوازم رشد گردشگری سلامت

چشمه‌های درمانی مزیت رقابتی گردشگری ایران

تجربه جهانی توریسم آب درمانی

گردشگری پزشکی ایران و ۶ مزیت رقابتی آن در جهان

 

 

 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

کسب درآمد از فروش فایل 

نظر دهید

پاسخ دهید