شناسائی عوامل و شرایط موثر برای احراز پست مدیریت، مدیران واحدهای آموزشی (کامل و آپدیت شده)

شناسائی عوامل و شرایط موثر برای احراز پست مدیریت، مدیران واحدهای آموزشی (کامل و آپدیت شده)

مدیریت آموزشی از دشوارترین، پراهمیت ترین و حساسترین انواع مدیریت در سازمانهای عمومی ودولتی است

شناسائی عوامل و شرایط موثر برای احراز پست مدیریت، مدیران واحدهای آموزشی (کامل و آپدیت شده)

مدیریت آموزشی از دشوارترین، پراهمیت ترین و حساسترین انواع مدیریت در سازمانهای عمومی ودولتی است

مشخصات فایل

تعداد صفحات 242
حجم 0/499 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی

شناسایی عوامل و شرایط موثر برای احراز پست مدیریت،مدیران واحدهای آموزشی

(بصورت جامع و کامل در قالب 242 صفحه)
*آپدیت جدید:
فصل چهارم با عنوان بررسی گرایش مدیران آموزشی در قالب 4 بخش و 74 صفحه بصورت رایگان اضافه شد!
 
 
چکیده :
مدیریت آموزشی از دشوارترین، پراهمیت ترین و حساسترین انواع مدیریت در سازمانهای عمومی ودولتی است. در واحدهای آموزشی به لحاظ اهداف پیچیده وبسیار گسترده فعالیت های متعدد ومتنوع و روش های اجرایی گوناگون مدیریت ورهبری آموزشی جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است.مدیریت آموزشی در مدارس، مركز ثقل فعالیت های گوناگون قرارگرفته و به عنوان منبع انرژی روانی، شرایط مساعد انگیزشی را برای عوامل آموزشی و پرورشی مدرسه،عوامل اداری واجرایی واز همه مهمتر فراگیران هموار سازد.ماندگاری و بقاء ،رشد و پویایی واحد های آموزشی در عصر انفجار اطلاعات وانفجار جمعیت اتكاء به محوریتی دانا و توانا دارد. رهیافت به كمال وتعالی با مدیریت و هدایت سكانداران شایسته صورت خواهد گرفت.
 
عسگریان  در كتاب جامعه شناسی آموزش و پرورشی می گوید:
((سازمانی كه از مدیریت شایسته تری برخوردار باشد، بهتر می تواند هدف خود را برآورده سازد، زیرا امكانات برنامه ریزی صحیح تری را ایجاد خواهد نمود))
 
روش های نوین وكار آمد مدیریت را داشته باشند،به گفته كیمبل وایلز ؛ وظیفه اساسی مدیر آموزشی عبارت است از بهتر ساختن وضع كودكان. اگركسی كه درمقام رهبری آموزشی انجام وظیفه می كند نتواند در بهبود و كیفیت آموزشی موًثر واقع گردد، وجود او در این مقام قابل دفاع وتوجیه نیست.انتخاب و انتصاب مدیران آموزشی با توجه به نقش حساس و تحول آفرینی كه آنان بر عهده دارند. از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در واقع توفیق نظام آموزشی به تدبیرو دور اندیشی مدیران به عنوان رهبران آموزشی بستگی دارد. البته مساً له انتخاب و انتصاب و شرایط احراز مدیران براساس ملاكها و شایستگی ها موضوع جدیدی نیست
 
 
 
کلمات کلیدی:

مدیریت آموزشی

احراز پست مدیریت

مدیران واحدهای آموزشی

توسعه در نظام آموزش و پرورش

 
 
 
مقدمه:
اهداف هر سازمان فلسفه وجودی آن سازمان محسوب می شود. به منظور تحقق هدفها نیاز به یك تلاش گروهی است. پیچیدگی كار جمعی است كه مدیریت نظام گونه را بوجود آورده است. اثر بخشی و كارآیی به عنوان دو هدف مهم در همه سازمانها نیازمند تدابیری است كه مدیران آنها را اتخاذ می نمایند از طرفی محدودیت منابع و تغییرات محیطی در عرصه های داخلی وخارجی اهمیت مدیریت را بیش از پیش مشخص می نماید.مدیریت در بسیاری از كشور های درحال توسعه حائز اهمیت شایانی است. 
 
بررسی كارشناسان توسعه اقتصادی نشان داده است كه فراهم نمودن تكنولوژی و پول،به تنهای توسعه و رشد را پدید نمی آورد .تا زمانی كه نیاموزیم چگونه می توان از منابع انسانی به درستی استفاده كرد و آنها رامدیریت نمود، تكنولوژی و تبعات آن بیهوده و گاه دست و پاگیر است.عده ای معتقدند مدیریت با فرد متولد می شود، رفتار مدیران ذاتی است و قابل آموزش نیست. در مقابل عده ای معتقدند، مدیریت اصولی دارد وبرپایه این اصول می توان علم و دانش مدیریت را نیز، تشریح كرد.این اصول و فنون در موقعیتی مشابه،كاربردی های مشابه دارند، لزا اكتسابی و قابل آموزش دهی و آموزش گیری هستند. بطور كلی می توان گفت مدیریت حرفه است، چون مدیران موفق مهارتهای مورد نیاز كه قابلیت آموزش را دارند ،در كار خود بنحو مطلوبی مورد استفاده قرار می دهند.
 
 
 
       
فهرست مطالب:
فصل اول: کلیات تحقیق
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت
اهمیت مسأله
ضرورت مسأله
گذاره های تحقیق
اهداف اصلی
اهداف فرعی
سوالات تحقیق
شیوه تحقیق
روش تحقیق (توصیفی – کتابخانه ای)
مدل عملیاتی تحقیق
تنوع مطالعات انجام شده
قلمرو موضوعی
واژگان تحقیق
 
فصل دوم: ادبیات نظری و پیشینه تحقیق
مقدمه
بررسی و تحلیل مطالعات (ادبیات) نظری
بررسی و تحلیل مطالعات میدانی (پیشینه نظری)

ویژگی مدیران آموزشی

ویژگیهای تخصصی مدیر کارآمد

درآمدی بر مدیریت آموزشی و بحث استاندارد سازی

ویژگیها، وظایف، نقشها و مهارتهای مورد نیاز مدیران آموزشی
ویژگیها و خصوصیات مدیران

آسیب شناسی فرآیند انتخاب، انتصاب و تغییر مدیران آموزشی

تاریخچه مدیریت
پیشینه مختصر مدیریت

سیر تاریخی انتخاب و انتصاب مدیران واحدهای آموزشی

شرایط احراز مدیریت مدارس
پژوهشهای انجام شده

نقدی بر دستورالعمل انتخاب و انتصاب مدیران

ارائه مدل مفهومی
 
فصل سوم: نتیجه گیری و پیشنهادات
مقدمه
نتایج تحقیق
پیشنهادات
فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران واحدهای آموزشی
پیشنهاد تدوین فرم سنجش شرایط احراز مدیران واحدهای آموزشی بر اساس مولفه ها و متغیرهای مدل مفهومی و ارائه شیوه نامه پیشنهادی آن
 
—————– آپدیت جدید——————-

فصل چهارم :بررسی گرایش مدیران آموزشی

در قالب 4 بخش و 74 صفحه بصورت رایگان اضافه شد!
 
منابع و مآخذ


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

کسب درآمد از فروش فایل 

نظر دهید

پاسخ دهید