آموزش ایمیل مارکتینگ : تبلیغات ایمیلی، مورد علاقه همه


طی سال ها، انواع بسیاری از روش های تبلیغاتی وارد فانتزی عمومی شده اند. تبلیغات تلویزیونی، آگهی در رادیو، بازاریابی مستقیم. اکنون که اینترنت بازی را در دست گرفته است، از بین انواع مختلف روش های بازاریابی دیجیتال، ایمیل مارکتینگ به اثربخش ترین و به صرفه ترین ابزار تبلیغاتی تبدیل شده است.

حقایقی از ایمیل مارکتینگ:

– ایمیل مارکتینگ حدود ۴۷ تومان بازگشت سرمایه به ازای هر ۱ تومان ایجاد می کند.

– حتی در اقتصادهای ناپایدار، ایمیل مارکتینگ تنها ابزار تبلیغاتی است که کسب و کارها به طور پیوسته پول بیشتری را صرف آن می کنند.

– ایمیل مارکتینگ ۱/۱ میلیارد دلار تا سال ۲۰۱۰ ایجاد کرده است.

– نزدیک به ۹۰% ایمیل ها تحویل داده شده اند و این عدد انتظار می رود طی چند سال آینده افزایش یابد.

– بر اساس تحقیقات اخیر، میانگین ۵۰% افراد بر روی لینک کلیک می کنند زیرا محصول مورد علاقه آن ها است.


بیشتر بخوانید: بازاریابی ایمیلی چیست؟


مواردی برای بازاریابی ایمیلی

به شدت مقرون به صرفه است

هیچ ابزار تبلیغاتی وجود ندارد که سطح مشابهی از صرفه اقتصادی بازاریابی ایمیلی را داشته باشد. هزینه ایمیل ها تنها چند تومان است، و حتی زمانی که شما تعدد بیشتری ارسال کنید ارزان تر هم می شود. در مقایسه با تبلیغات تلویزیونی، روزنامه یا رادیو، ایمیل مارکتینگ یک معامله واقعی است

کاملا هدف دار است

چه نوع دیگری از تبلیغات به شما امکان تماس با هر یک از مشتریانتان از طریق نام، آگهی کتبی بر اساس نیازها و خواسته هایشان و تهیه شخصی محصولات مورد علاقه مشتری را می دهد؟ تنها بازاریابی ایمیلی به شما رابطه فرد به فرد واقعی با مشتری را می دهد.

قابل ردیابی در لحظه است

هنگامی که نظرسنجی ایمیلی یا صرفا یک خبرنامه HTML ارسال می کنید، می توانید در عرض چند دقیقه مشاهده کنید چه زمانی ایمیل شما باز شده و بر روی کدام لینک ها کلیک شده است. گزارش های شما به شما تصویری عالی و سریع از اینکه کمپین های شما تا چه حد خوب عمل کرده اند را در راحت ترین شیوه ممکن می دهند.

دسترسی گسترده ای دارد

هنگامی که بحث ارسال ایمیل می شود، ارسال ایمیل به نیویورک به سادگی ارسال ایمیل به تهران است. ایمیل هیچ حد و مرزی ندارد، و می توانید آن را به مشتریان در سرتاسر جهان بدون صرف انرژی و به راحتی ارسال نمایید.

رسانه ای انعطاف پذیر است

هیچ نوع دیگری از بازاریابی انبوه به شما آزادی ارسال تصاویر، ویدئو، متن، لینک و غیره را نمی دهد. شما می توانید ایمیل هایتان را از یک متن ساده با چند گرافیک تا به هر اندازه پیچیده که می خواهید، ایجاد کنید.

قوانین اصلی برای بازاریابی ایمیلی موفق

اگر هنوز درباره اینکه ایمیل مارکتینگ می تواند بر کسب و کار شما اثرگذار باشد اطمینان ندارید، در اینجا فهرست خوبی از آنچه می توانید با استفاده از بازاریابی ایمیلی انجام دهید آورده شده است:

– ترفیع محصولات و خدمات

– ارائه دستورالعمل و راهنمای گام به گام و نکات به مشتریان

– دادن امکان بیشتر دانستن درباره چگونگی عملکرد کسب و کارتان به مشتریان

– درخواست کمک های مالی برای سازمان غیرانتفاعی

– بررسی دریافت کنندگان و کسب داده های بازار ارزشمند

– ارائه محتوای منحصر به فرد به مشتریان

– مقایسه محصولتان با سایر محصولات

– معرفی مدیر عامل، تسهیلات، تیم فروش جدید و … به مشتریان

– ارائه گواهی ها و مطالعات موردی به مشتری

– نشان دادن اینکه کدام محصولات محبوب تر بوده است

– ارائه تخفیف ها و کوپن ها برای محصول یا خدمت

کاربردهای بسیار بیشتری از آنچه در بالا فهرست شده است وجود دارد، البته! اما این ها کاربردهای اصلی هستند.


بیشتر بخوانید: از هزینه های سرسام آور بازاریابی دست بردارید!


نکات مهم برای بازاریابی ایمیلی موفق

پیش از اینکه کمپین بازاریابی ایمیلی را برای مشتریان خود آغاز کنید، با قواعد زیر شروع کنید. از این طریق می توانید موفقیت خود را تضمین نمایید.

فهرست ایمیل مبتنی بر کسب اجازه ایجاد کنید

فهرستی Opt-in ایجاد کنید که در آن هر کدام از مشتریان به شما اجازه ارسال ایمیل به آن ها را داده است. چگونه این کار را انجام می دهید؟ ساده است. از فرم Signup استفاده کنید. فرم Signup یا صندوق Signup بر روی وب سایتتان به شما کمک می کند آدرس های ایمیل را بدون هر گونه تلاشی جمع آوری کنید.

موضوعات صادقانه و قانع کننده تهیه کنید

موضوع شما اولین چیزی است که دریافت کننده می بیند، و البته تنها شانس شما برای متقاعد کردن وی برای باز کردن ایمیل هایتان. موضوعات خود را جالب و جذاب کنید. چند نکته اضافی برای موضوع:

– در صورت امکان، اگر در حال افزایش فروش هستید، نام برند را وارد آن کنید.

– علائم و نشانه گذاری های بیش از حد را حذف کنید.

– عنوان را در کمتر از ۵۰ کاراکتر بنویسید تا از نادیده گرفته شدن اجتناب کنید.

– درباره آنچه در ایمیلتان است دروغ نگویید.

– از عبارت های آشکار فروش همانند فروش بزرگ یا پس انداز پول استفاده نکنید.

– موضوعات متفاوت را امتحان کنید تا ببینید کدام بهتر نتیجه می دهد.

از قالب شخصی شده برای ایجاد آشنایی استفاده کنید

هرچه بیشتر از یک قالب یکسان استفاده کنید، شانس بیشتری برای ایجاد اعتماد مشتری و متقاعد نمودن دریافت کننده به باز کردن ایمیلتان خواهید داشت. آشنایی اهمیت دارد.

بیش از حد یا کمتر از حد ارسال نکنید

تکرار در بازاریابی ایمیلی اهمیت دارد و بهترین روش این است که جدولی زمانی تهیه کنید که بر کیفیت و نه کمیت تمرکز دارد. هفته ای یکبار، دو دفعه در ماه یا حتی یک مرتبه در ماه ارسال کنید. اگر فروشی در پیش دارید می توانید به تعداد بیشتری ارسال کنید، به عنوان مثال، سه مرتبه در یک هفته، اما توصیه می کنیم بیش از آن ارسال نکنید. شما می خواهید شانس خوبی برای اجتناب از شکایت های اسپم داشته باشید، که می تواند از طرف مشتریانی باشد که بیش از حد ایمیل دریافت نموده اند.

کمپین پاسخگویی خودکار ایجاد کنید

کمپین ایمیل متوالی به شما این امکان را می دهد تا کمپین های ایمیل چندگانه پیشرفته ایجاد کرده و آن ها را برای ارسال شدن در تاریخ هایی که مشخص نموده اید تنظیم نمایید. اگر زمان خلق کمپین ایمیل متوالی را دارید، که به کمپین قطره ای نیز شناخته می شود، می توانید آسوده خاطر باشید که ایمیل هایتان در زمان تعیین شده ارسال خواهند شد و نیاز نیست نگران زمان بندی دستی هر کمپین باشید.

بازاریابی ایمیلی فناوری قدرتمندی است که می تواند به شدت توان تبلیغاتی شرکت شما را ارتقاء دهد.


پیشنهاد نویسنده: تازه های بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۱۷


 

نظر دهید

پاسخ دهید

Logo
بازیابی رمز عبور
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0